Alla inlägg den 25 juni 2009

Av beatrice - 25 juni 2009 22:52

Jag cyklade hem från jobbet. Det var bara en bil som tutade idag. Hmm.. Det var redigt med jättevarmt. Shortsen var alldeles för tjocka. ..Hur de nu kunde vara det? Cyklade upp för alla feta uppförsbackar och blev härligt svett... Det var en ödla  vid postlådorna.. BLÄÄÄÄÄÄHHÄÄHHHÄÄÄÄ!! Eckligt. Igår förresten, fick jag sällskap av en ormvråk som flög aslågt, precis ovanför mig en liten stund. Det var läskigt. Men fräckt ändå.

När jag kom hem satte jag mig på altanen och tittade ut över sjön. Jag var ensam i någon timme och bara.. Var. Huvudet var överbelastat med en massa konstiga funderingar som jag inte visste vad jag skulle göra av. Vart gör man av dem, ens? Jag har ingen aning. Sedan kom mami&papi hem. Vi fixade iordning ceasarsallad och satt ute och åt. De hade varit nere i Karlstad i dag och köpt nya utemöbler. Så efter maten var det bara att köra igång och börja packa upp och skruva ihop. Stort bord och stolar.. Cleant skulle jag säga, gillerr't! ..Men jag fick gå in. Klarad einte av att vara ute. Knappt pappa heller. Knotten äter upp! Det bränner av alla bett.. Trots att jag hade på den där jävla djungeloljan som jag hade när vi var i Sydafrika. Men hjälpte väl knappt. Ajsing, de gör ooont.. Men jag njuter. Nu är jag ledig i tre dagar och bara steka. Gilla!



Jag minns ett kvällsbad förra året.

Det var i slutet av juli och vi båda hade just fyllt 17 år. Vi hade slutat sommarjobba och kunde bara njuta av vårat lov. Vi bestämde oss för att ses och bada en kväll. Vattnet var varmt och kvällssolen värmde. Efter doppet satte vi oss på bryggan. Vi lät våra fötter vagga i vattnet medan vi småpratade och njöt av tillvaron. Det var en lugn och harmonisk person jag satt med. En som hade lätt till skratt, och en som jag trivdes med. Den här kvällen sa mig något. Något om att jag var mitt i livet. Eller kanske snarare, att jag var mitt i ungdomens bästa år. Det kändes underbart, jag minns att jag tänkte "det är såhär livet är när det är som bäst".

  När vi sent på kvällen skiljdes åt och jag tog min cykel hem, visste jag; det här kommer jag aldrig glömma. Och inte har jag gjort det än. Och inte kommer jag att göra det i morgon heller.. Det var en fin kväll.

Jag har inte längre kvar min vän. Men minnet, det har jag kvar..


vi två, sjutton år

/b

Av beatrice - 25 juni 2009 15:57

Förresten kan jag väl bara säga att jag och Johan har varit tillsammans i tio månader och en idag idag. Det känns ganska bra, måste jag säga.. Och han kommer hem imorogn, det känns också ganska bra.


Ute är det som en bastu. Visserligrn har jag stått inne i princip hela dagen, men när jag väl går ut.. Vilken jävla dretvarm vindpust man får i ansiktet! Iiiiiiiiiiiiiiingen dret på det heller! OPA! Men.... Som sagt, jag står inne och får inte njuta av det vackra vädret. Tyvärr. ..Förrän imorgon. FÖR DÅ ÄR JAG LEDIG! Jiiihhhhaaaa, och det är såååååå bra väder så jag vill helst bara sova. GÖTT.  Det lär ju bli playan i Gårdsjö, swejjt.  Jey jey, det är ganska lugnt idag.. Lite bättre rulle på förmiddagen.. Men det är väl ingen som vill shoppa nu.. Damn, it's hottttttt in here! Förresten. På tal om. Typ. Litegran.. Eller? Jo, mycket. Det har setts folk idag. Folk som får en att bli påmind om något. Något som jag vet är varken bra eller dåligt. Det är nog en fet blandning av allt.. Förresten så behöver det väl inte vara varken bra eller dåligt.. Det bara är. Och det känns av. Väldigt mycket. Ett leende och man minns allt. Och jag menar precis allt. Orden. Rörelsen. Akten. Hmm, nej förresten, inte en sådan akt.. Utan hur... Ja. Fan.

Jag minns det som igår, oavsett jag vill eller inte. Men.. Vem sa att jag inte ville? Det är ett fint minne. Allt som var. Verkligen ett fint minne. Det är värt att lägga några minuter på. Shit. Sommaren i Sunne är verkligen något spciellt. Det är något nytt varje år, och varje speciefika händelse hamnar i ett speciellt fack, i både hjärtat och hjärnan. Malle... Jag tror du är den enda som verkligen förstår mig just nu.. För jag tror mycket väl att du förstår. Eller hur?

Förra sommaren var verkligen... Konstigt. Men så fruktansvärt underbart. Och säkerligen blir det lika konstigt i år. På ett eller annat sätt.. Det gör det alltid.


Nu tänker jag så mycket så jag blir alldeles svett. Vad blir det??!


makeing memories of us.

/b

Ovido - Quiz & Flashcards