Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Sommarkväll

Av beatrice - 25 juni 2009 22:52

Jag cyklade hem från jobbet. Det var bara en bil som tutade idag. Hmm.. Det var redigt med jättevarmt. Shortsen var alldeles för tjocka. ..Hur de nu kunde vara det? Cyklade upp för alla feta uppförsbackar och blev härligt svett... Det var en ödla  vid postlådorna.. BLÄÄÄÄÄÄHHÄÄHHHÄÄÄÄ!! Eckligt. Igår förresten, fick jag sällskap av en ormvråk som flög aslågt, precis ovanför mig en liten stund. Det var läskigt. Men fräckt ändå.

När jag kom hem satte jag mig på altanen och tittade ut över sjön. Jag var ensam i någon timme och bara.. Var. Huvudet var överbelastat med en massa konstiga funderingar som jag inte visste vad jag skulle göra av. Vart gör man av dem, ens? Jag har ingen aning. Sedan kom mami&papi hem. Vi fixade iordning ceasarsallad och satt ute och åt. De hade varit nere i Karlstad i dag och köpt nya utemöbler. Så efter maten var det bara att köra igång och börja packa upp och skruva ihop. Stort bord och stolar.. Cleant skulle jag säga, gillerr't! ..Men jag fick gå in. Klarad einte av att vara ute. Knappt pappa heller. Knotten äter upp! Det bränner av alla bett.. Trots att jag hade på den där jävla djungeloljan som jag hade när vi var i Sydafrika. Men hjälpte väl knappt. Ajsing, de gör ooont.. Men jag njuter. Nu är jag ledig i tre dagar och bara steka. Gilla!



Jag minns ett kvällsbad förra året.

Det var i slutet av juli och vi båda hade just fyllt 17 år. Vi hade slutat sommarjobba och kunde bara njuta av vårat lov. Vi bestämde oss för att ses och bada en kväll. Vattnet var varmt och kvällssolen värmde. Efter doppet satte vi oss på bryggan. Vi lät våra fötter vagga i vattnet medan vi småpratade och njöt av tillvaron. Det var en lugn och harmonisk person jag satt med. En som hade lätt till skratt, och en som jag trivdes med. Den här kvällen sa mig något. Något om att jag var mitt i livet. Eller kanske snarare, att jag var mitt i ungdomens bästa år. Det kändes underbart, jag minns att jag tänkte "det är såhär livet är när det är som bäst".

  När vi sent på kvällen skiljdes åt och jag tog min cykel hem, visste jag; det här kommer jag aldrig glömma. Och inte har jag gjort det än. Och inte kommer jag att göra det i morgon heller.. Det var en fin kväll.

Jag har inte längre kvar min vän. Men minnet, det har jag kvar..


vi två, sjutton år

/b

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ö

Av beatrice - 3 juli 2013 01:30

Kommer hem. Mulet, blåser redigt och 17gr. Skönt med sommar ändå?! Efter fyra veckor utan träning, och sen gå på bodypump + löpning kommer jag förmodligen ha problem med att gå imorgon.. Jippppppi ...

Hap

Av beatrice - 27 juni 2013 01:15


Ll

Av beatrice - 18 juni 2013 23:39


grappen med rakkapil, de e kul!

f

Av beatrice - 16 juni 2013 12:13

idag. idag får jag min efterlängtade mjukglass med strössel. skulle bare mangle. efter en månad. tjat. skön kväll igår. haha.... hahah...   tre jobbdagar kvar till ferie. mmm. spaaaaania väntar. ...

H

Av beatrice - 6 juni 2013 21:54

Magen skriker efter godis. Choklad. Mjukglass, med strössel. Skinny bitch. Start helg. ...

Ovido - Quiz & Flashcards