Alla inlägg den 4 juni 2009

Av beatrice - 4 juni 2009 21:20

Var bort till Ronjingen en sväng. Härligt att återuppleva lite gamla minnen, snacka massa bajs, se på vovvar(?!) och längta till sommaren. Min lille galt, henne saknar jag..

Gråtet som utbröts av en borttappat halsband imorse(okejokej, det var ganska mycket mer, men hansbandet var droppen..), hittades åter igen nu ikväll. Jag letade som en blådåre i hela huset, väskor, jackor, lådor, askar, fickor, you name it. Den som leta, skole finna. Ack, ja! Det låg i mammas vita väska som jag använt endel. Tack Gud, ibland är du allt rätt sneeeell... Jag och mamms hade mys nu på kvällen, kollade smyckena jag har fått efter Inga-Maj och funderade på vad jag skulle göra med dom och hur och grejer. Jag är kär i en av ringarna. Så otroligt fin så det inte är sant! En bred guldring med lite mönster i. LOVELY!


Johantoan ringde också. Han har fått jobb på norska gränsen, på en kycklingfabrik. Börjar tydligen på måndag och Alex skulle börja med honom. Visst, det är jättebra. Det är det verkligen. Men lite tråkigt att det kommer n, lagom till sommarlovet när jag flyttar upp till Gårdsjö. Dessutom kommer vi inte ses något i veckan som kommer.. Studenten, min skolavslutning.. Och han kommer nog bo hos sin mamma i Årjäng när han börjar jobba. Vi kommer inte ses mer än högst på helger. Men det klart.. Man ska ju inte ta ut något i förskott heller. Han är ju inte på jobbet än. Och han har inte jobbat mer än en vecka, heller.. Jag har ju slutat tro på allt sånt där han säger. Det blir ju aldrig så. Det har inte det än så länge i vilket fall. Jag menar, det är ju svårt att tro något då. Men som sagt.. Det återstår och ser. Men tjaa, får han det där jobbet och skriver på 3månaderskontraktet till att börja med så har ju mina(/våra) sommarplaner spruckit ganska så rejält, det kan man ju lugnt säga. Men jag orkar inte bry mig nu. Som jag skrev, han är ju inte där än. Man ska aldrig ta ut något i förskott när det gäller sådana saker med honom. Det är en sak som är jättesant.


Jaja.. Det blir ju hur som helst en del att fundera över. Men jag ska ju upp till honom imorgon, när pappa åker till jobbet. Det blir nog prat då. En hel del annat jag borde få ur mig, som jag an prata med alla om, utom honom. Det tar emot. Men jag borde berätta allt. Hur jag känner. Men jaja, det blir om det blir tid. Annars får jag fixa msn på något sätt och tjöta på Vovven, haha. På tal om det! PESONLIGT MEDDELANDE TILL MATHIAS JP: Har du fixat Hultsfredsbiljetten än eller? Det  börjar ju dra ihop sig, aaaaaaaaaarrgh! :O:D

Förresten. Vi skriver att-ta-med-lista och planerar för fullt. Det känns som Hultan snart är här. Det känns bra. Riiiiiiiiktigt bra och spännande för all del! Wehehe.. Första festivalen, första gången jag tältar(bortsett från när man satte up tältet i trädgården när man var liten och sov en natt med en kompis...) alla bra banden och allllllllllllllt! Jag ser fram emot det. Men först examination på skolavslutningen, hahah! Och två veckors arbeting(värmländskt uttal på det, tack), midsommar i stugan med breudarna..

Härligt att jag är lite positiv. Morgonen var inte bra. Jag lovar. Nu ska jag äta god bulle och somna framför soffan. Slänga ihop lite grejer till imorgon så övernattar jag hos pojkspolingen tills han kastar ut mig. Eller nåt... Puss dahh.


I know it's a wonderful world,

from the sky down to the sea.

But I can only see it when you're here,

here with me.

/b

Av beatrice - 4 juni 2009 15:42

Jo men visst. Jobbig morgon. Jobbigt väder. Men det gör ju faktiskt under att gå till skolan. ..Även om det inte alltid verkar så. fixade några utdrag till svenskagrejen och har fixat frågor till arbetsmiljögrejen och pratade betyg på idotten. Ska bara fortsätta som jag gör så håller jag MVGt till slutbetyget i 3an. Det var nog dagens. Skönt. Såg en stor näsa på stan x2. Det var väl också dagens, då... Hehe, eller nåt?

Nu kokar jag ägg, så ska jag slå ihop Ronjas 18årspresent och kila bort till henne om en liten stund. Ja, det känns lite bättre nu. Men jag är fortfarande frusen. Mjukiskläder blir. Kanske att jag får med Ronjisen in till sta så kan jag hämta min ring :) Äntligen! Kankse borde ta med de andra också.. Vad kan tänkas.


Nu har det kokat i 8min, så jag antar att det är dags att äta. ..Och plötsligt blev jag sådär kanonhungrig!!!!!!! ..Kanske inte. Hmmm. Icke att förglömma heller, jag hatar den här datorn.


sing

/b

Av beatrice - 4 juni 2009 12:09

Jag är så trött på de här jävla tårarna. Jag trodde inte att det var så jobbigt imorse, som det faktiskt blev. Bussen har gått, jag gjorde mig iordning i onödan, jag pallar inte skolan.


Jag går ändå. Bussen går snart.

Det finns en person i mitt liv som suger så fruktansvärt mycket kraft och energi. Jag orkar inte med.



nej

Av beatrice - 4 juni 2009 09:58

allt kan dra åt helvete

Ovido - Quiz & Flashcards