Alla inlägg under juli 2009

Av beatrice - 31 juli 2009 16:06

Fan.. Jag är dålig på attuppdatera. Allting inom datorväärlden.  Bloggen, bilddagboken, ansiktsboken.. Men det ger sig. Sommarvädret är piss. När var det så kasst senast?

Jag ska i vilket fall vara glad att det var både sol på min födelsedag och dagen då jag hade 18årskalajset. Fett. Ärligt, så jääävla nice den 24 när breudarna kom upp till sunne för att fira med mig! Vi var uppe hos Martin för vi höll på att renovera köket i våran stuga. Martin och Johisälskling var kvällens kockar och lagade trerätters. Mary hade guran med isg, matti vindonka och ecken och jocke satt på baksidan av huset och drack innan vi upptäckte dom och släppte in dom i köket för att underhålla gossarna, hahaha! Galna. Gooood mat, gooott vin, störtskön fylla, fick två dretfina halsband av breudarna och en (VALFRI!!!) cider av ecken(jocke var nog också med på den....) hahahah! Marcus kom under kvällen också för han had eingen annan stans att vara? Eller så ville han helt enkelt vara med och fira mig(och johis lite grann). Så jävla bra kväll så det finns inte. Kvällsol och min underbara vänner och bara.. JÄÄÄÄÄÄS! Mamma och pappa skjutsade in oss till sunne sen, Björnta spelade på Kolsnäs, swejjjjjjt! Hultanlåten som avslutning, eeeeeeehhhhh... HULTANTÔSERA SJÖNG! Jiiiihhhhaa! Verkstan blev även för mig och puddi la in en skön knuff. Maria fick en härlig ryss efter sig och Matti raggade på norskar.

Fan... Så jävla bra. Ni  är de bästa <3


Jobbet kallar tillbaka mig. Fortsättning kommer väl så småning om.


kiss me

/b

Av beatrice - 20 juli 2009 22:01

Ännu en jobbdag avklarad. Nu är det bara imorgon och i övermorgon kvar, sedan blir det ledighet i en vecka innan de tre sista dagarna ska göras. Fryksdalsdansen är på gång, massa partaj är på gång, massa vänner är på gång, 18årsdag är på gång, det känns rääääääääätt så bra måste jag erkänna! ..Dock utlovar vädergubbarna en del regn.. Det gillas inte! Det ska ju vara fint den här veckan.. Det har det ju alltid varit. Jooo men satttte, det blir nog bra ändå. Dumma Ronja säger jag som kommer sent. Vad är detta?? Svikare, weeeeeehh..! Får klara mig ändå. Imorgon flyttar älskling hem. Känns braaaaaa! Då får vi vara lediga tillsammans länge, länge. Skönt :))


Men ååååååjjjåjåjåjåjåjåjåj! Klockan blir mycket, 22.05, aaah maj gadd Inte undra på om jag är trörr då? Efter Hultsfred är jag helt cp, sover asmycket och är trött prcis hela tiden. Sover 13 timmar per dygn ibland, inte riktigt likt mig? Jees.. Det ger sig. Behöver vara utvilad nu när dansen drar igång, hehehe.. Kanske blir dygning med Yrrol även i år? Klockrent! DOCK med Ronja som kanske kan vara vaken den här gången? Höhöh..


Nja, jag ska dejta kudden nu. Eller snart.. Fan det klipper i ögonlocken nu. Och förresten, framförallt till Matilda; JAG HAR KONTAKT! Haaaahhhah, att det kan vara så roligt med ett ben :D


theese words are my own

/b

Av beatrice - 18 juli 2009 19:13

Ja, cykeln pajade ju så det blev inget Karlstad o täffa Hultantôsera fra' värmland. Jävligt dåligt.. Så det bar av hem till Johan och sova några timmar till istället. Tänkte åka in till sunne men hann inte, sov lite länge och sånt, så vi missade mamma. Det vart ju en liten miss. Åkte in med Johannes och Daniel lite senare för att döda lite tid egentligen. Hem med Annika och Lennart som följde med upp till stugan. Jag fotade Zigge som Annika skulle skulle skicka in till nån hundtidning.. Jeey jey. Trevligt :)


Är hemma hos Johis nu, skulle kolla om bredbandet funkade bättre här än i stugan. En aning vääääl, så nu sitter han och räknar på medelvärde och grejer. Tycker jag är ambitiöst..! Att jag får berätta hur mans ka räkna kan vi ju ta som en liten parentes, hehe..


Mmmmmmh... Nu blir det dusch, han tyckte väl att jag luktar för illa eller nåt, hmmmm. Sen ska jag ut till kissimissarna igen och leka. Hahah, dom är så himla söta så det inte är sant! :))) Springer runt och trillar på allt och är sådär små och söta.. Maaw. Dom andra kattungarna har blivit hämtade nu. Typ lika bra för dom vara bara dumma.. Höhöh.. Inga djur gillar mig, jiiihhha!


Nej men nu tjôtar han hôl i hôvve på mig. Bäst o duscha med honom då så han inte blir ledsen och kinkig.  Öööööööööööhhhhh... Tagga för dansen nästa vecka och 18 ÅR!!!!!!! Jiiiiihhhhhaaaaaa :D


the whole world has

the answer right now

/b

Av beatrice - 15 juli 2009 16:53

Jo men satttteeee... Ledig idag och solen skiner. Det är ju underbart. Orkade inte vara kvar i stugan imorse, var tvungen ner till sunne i vilket fall. Farfartaxi fick komma och hämta mig. Fixade p-pillrena och lämnade in kameran till pappa så han kunde framkalla den idag. Hade inte hunnit med, så jag får fixa det på egen hand imorgon då.. Jääääsa, ser fram emot bilderna! Haha, minns typ tre stycken, det känns jävligt bra (y)

Sitter hos farmor o farfar nu, bredbandet funkar lite bättre här än i stugan, heheheh.... Men det blir gott. Imorgon kommer bilderna på facebook, värt att se! Jiiiiihhha.


Nej, det blir se&hör och glass i solen nu innan jag pallrar mig hemåt. Köss dahhhh.


i ca only see it when you're

 here, here with me.

/b

Vad

Av beatrice - 14 juli 2009 09:21

Vaaad bliré?

Mycket i huvudet just nu.

Jag är dum. Jag var jävligt dum..

Men det stannar där. Nu blir det bättre. Så mycket bättre..


Jag skulle aldrig i hela mitt liv klara det här utan dig, Johan.

Och Ronja, snart eere du&jag.. Som på den gamla goda tiden :)


få mig

/b

Av beatrice - 13 juli 2009 18:38

Tillbaka till vardagen. Igen.

För en vecka sedan hade vi just anlänt till Hultsfred. Vi(Linnéa) hade kört lååååångt till Björn Rosenströms Hultsfredsfestivalen som gick på repeat från det att vi lämnade Herrhagen och Karlstad vid 12.30tiden till att vi kom fram till festivalparkeringen i Småland. Solen stekte när vi drog på den packningen som var förjävulsk tung bort till festivalbussen. Väl framme, öööh... Malle hittar inte sin biljett, hhahaha! Så hon åker tillbaka till bilen och letar som ett gnu, medan vi andra är kvar utanför campingen, slår upp stolarna och bjuter av solen. Kommer på att biljetten låg i min kasse. Gött daahhh.. Fick släpa den där jäääävla packningen genom hela griscampingen! Jag lovar, det var låååångt och det var tuuungt. Väl framme i Träsket, där vi hittade en lämplig plats att slå upp tältet, då kommer regnet. Lite lagom mycket sådär. Sådär lagom, så vi fick sätta oss i tältet innan vi var klara, så vi inte skulle bli genomblöta. Insåg även då att vi satt tältets olika delar åt totalt olika hål.. Det stämmde inte riktigt. Fattar inte hur vi fick upp det? Fick lite hjälp av grannarna.. En trevlig förstakväll förresten, lite lagom. Hahahahahaahh, en fin överraskning om ena killen i granncampet! ;d Åh herre min kôrs! Michael Jackson-grabben också, grym! Vet inte varför, men fick för mig att sova själv i ena delen av tältet den natten.. Konstig. Morgonen därpå flyttade jag dock över alla grejer till de andra. Matilda var inte där, tänkte väl att hon hade övernattat hos Hovve. Nejdå nejdå, hon kommer in och väcker oss vid 9 eller nåt, dretfull! Hahah, härligt att öppna med at dygna, jiiihhha!

På tidagagen kom massa mer folk. Bland annat Soffys kompis Carro m.fl från Liningö och Linnéas bror och hans kompisar. Rätt sweeeeejjjjjt! Hahah, kan ju säga att jag är jävligt stolt över mig själv att jag tog med några engångskameror istället för digitalkameran, den skulle ju ha försvunnit tio gånger om! Satt i Markus och deras camp. Linnéa har dratt sig i en lerpöl och är genomblöt, hhahahahaha! KASS :D Daniel med partyhatten, styggaste jag har sett :d Sen skulle alla och dansa på Paradiset, och liten Bea fick inte följa med.. Istället tappade jag bort kameran, haha. OH, REALLY?? Fattade inte vart den kunde ha varit och det var ju asmörkt ute, men jag skulle leta. Skulle ut till sjön och leta, så jag tog med assistent Markus, jes! Hittade ingen jävla kamera, och det vart bäcksvart och jag måste ha bränt mig i vassen(vi var fan på safari??!) på massa brännäslor eller nåt, har kvar dom där märkena fortfarande! Aj aj.. Inga fästingar heller, han hade kollen! Hahahah, käääässs!

Onsdag och festivalen drog igång. Det hade laddats för Dropkick, Franz och Kings, jiiiiiihhhhhaaaa!! Det börjades hos Bullen, Matti, hon drack och drack. Hahahah, ärligt! Twister blev nere hos camp Stockholm och jag vettefan egentligen..?! JAG OCH MATTI ÅKTE JU SKOTTKÄRRA!! Så jääävla forta, hela sinnes! Hahahah och jag hade Rickyboys flagga på mig, helt galet, ända fram till festivalområdet, hahah! Sen vet jag inte riktigt men jag och Markus hade varit ute vid sjön. Hahaha, han blev så jäävla galen på nån som sa nåt och ja... Ähh, det var konstigt. Men vi skulle nog till mitt tält och hämta nått.. Och jag tror Sofia redan var där. Minns bara hur hon drrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaar Matilda ur tältet och säger att hon har spytt, PÅ MITT LIGGUNDERLAG!!!! Hahahah, vidrigt, men jag torkade upp det, haha yummi! Hon satt i min stol därutanför och vi försökte få henne att spy och grejer, funkade inte. Jag blev ottålig och körde ner mina fingrar i hennes hals, men det hjälpt inte. Nee, då var det Markus tur, jiihhha! Funkade inte heller, så hon satt där och drägglade när Hovve fick springa till sjukstugan och hämta några som fick ta hand om henne. Sprang och sprang, jag ve tinte, tog en jävla tid. Men jaja, haha. Ena gubben bara skrattade åt henne, syyyyynd.. Hahaha, men det var kul ;p Men hon fick åka på sjukbåren och sen vet jag inte riktigt.. Sofia försvann och  jag gick mot festivalområdet, Franz var nästa slut fick jag reda på. Inte bra.... Vet inte varför, med dit gick jag själv och lyssnade på tre låtar jag aldrig hört förut och tyckte det var jätebra, hahahhhah! Så jävla illa! Fattade inte vart alla andra var, men efteråt skulle Kings spela ju, vi på nåt sätt hittade vi alla och Matilda hae kommit tillbaka.. Hmm, det här stämmer inte riktigt.. hon skulle ju ligga där några timmar  och Sofia hämtade henne och Sofia såg Franz själv och jag spg Franz själv... Öööhh, jag vet inte riktigt. Men iaf, Kings, sååå jävla bra! SINNES! Hääj där sexi, väääääl!? Seeeeeen, minns jag inget mer???!! JO! En sak minn jag! MATTIS BLANDNING UNDER KVÄLLEN!! Vin(13), rom&cola(40), laktitsshot(40), whisy(40), explorergrogg(40), jiiihhha! You go girl!


Torsdag, tagga för KILLLLLLERS!!!!!!! :DDD:DD:d Men, jag vette fan vad vi gjorde den dagen alltså?? Minns att det regnade som as under Regina Spektor så jag fick gömma mig under Sofias halvstora regngrej, höhöhö.. Såg dock inte så mycket, men hon var ändå ful och bara blundade, så. Räckte med att lyssna, hahaha! Och det bleeeeev ju Killers! OH MAJ GAAAAAAAAAAAAAAAAADD!! Ord??!! Jag finner inte ord? Herre min kôrs!! When you were young.. Helt jävla sinnesgalet. Shit. Jaaaa... Jag vet inte. Drog direkt och såg Ludacris efteråt, COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!! FUCK THAT SIDE, woooho! Så jävla cool :D Men vi drog bort till Markus och Linnéa efter nån timme eller nåt. Sen när Putte kom, som också hade sett honom, sa han att alla kända låtar kom i slutet, bääääh... Men ändå, snyggaste negern jag har sett! :DD Takida blev senare och av nåååågon anledning blev min vita jacka... BRUN???? Hahah, what's this??

Fredagen. Saker som tyngde och ja började må kass, så mamma fixade tågbiljett hem och min livvakt Björn följde mig till tågstationen. Tre minuter till godo, you go!! Åkte till Nässjö och bytte, till Falköping och bytte, till Göteborg och bytte.. Hann träffa Cathrine en sväng också, haha. Sedan en till Karlstad. Hann fan se hela södra Sverige! Var förjävligt bakfull hela vägen och mådde röv, ont i hela kroppen, dyngvarm, ont i halsen.. Feeeet feeber när jag väl kom hem och slocknade på en gång när vi kom hem till Gårdsjö. Johan och mamma hämtade mig på stationen strax efter 2. La mig enligt rutin, strax efter  3 även denna kväll.. Höhöhöh.


Lördag och söndag sov jag bort. Kunde inte vara vaken än högst 30min, kunde knappt äta nåt, magsäcken hade krympt så mycket undet Hultsfred och det sprängde så fort jag svalde nått.. Idag vart jag hemma från jobbet, mådde kääässt! Men iorgon blir det pengar pengar.. Ofta jag kommer orka cykla!!? Blev stentrött bara jag gick upp för backen från sjön igår :o Ja ja ja ja, det spörs.


Hultsfredstôsera, jävligt värt, jag lovar! Synd med massa bajs och sjuk, men det är sånt som blir ibland.. Tycker det var redigt med najs, jiiihho! :D


vi var på hultsfredsfestivalen,

vi skrek oss hesa och var fulla och galna!

/b

Av beatrice - 2 juli 2009 16:13

Jag kan fortfarande inte förstå det..

Kom på det igår.. Såg på en program om hans liv.  Han är död. Borta för alltid. Det visade They don't really care about us, från en livekonsert. Så jävla.. Shit, finner inte ord..?! Attityden. Grym. Fantastisk!

Det är ju bara att hoppas att han fortsätter att förmedla allt det där.. Där han är nu.


You're rapin' me of my pride
Oh, for God's sake
I look to heaven to fulfill its prophecy...
Set me free

Ovido - Quiz & Flashcards