Alla inlägg den 18 juni 2009

Av beatrice - 18 juni 2009 13:00

Det har ösregnat prevcis hela tiden, sedan ajg vaknade i morse. Jiiiihhhhaaa..!  Upplyftande. Idag är en såndär dag som aldrig kommer bli ljus. Jag undrar vad man ska hitta på.. Visserligen borde jag verkligen damtorka mitt rum, det var lääääängesedan. Sedan måste jag packa iordnig en massa grejer som jag ska ha med upp till stugan imorgon. I helgen flyttar vi upp för sommaren. Och eftersom jag kommer jobba veckorna som kommer, så kommer jag inte vara här hemma i Karlstad på väldigt länge.. Shit..! Redan?! Det är det här som jag, och framförallt Johan, har väntat på ända sedan jag flyttade hem, i augusti.. Väntat och längtat i 10 månader. Och plötsligt är det slutet av juni, och vi flyttar upp. Upp till stugan, nu är det sommar på riktigt. Sommarlov, på riktigt. Cykla till jobbet, stå i butiken med acn på och lägta ut när det är fint väder.. Tacksam för att jag har något at göra när regnet öser ner och när alla kunder klagar på att det är så kallt. Pengar strömmar in och man kan njuta i kvällssolen när man cyklat hem från jobbet och tampats med de tunga uppförsbackarna. Plötsligt är jag där. Allt blir som det brukar, på sommaren. Det känns skönt. Och det ska bli riktigt skönt att jobba fyra dagar i veckan, istället för fem! En liten(liten?) miss är ju att Johan inte är hemma på vardagarna.. Varför måste han jobba så dumma tider, och i Norge av alla ställen?! Våran sommar kommer verkligen inte bli som vi hade trott och planerat och längtat efter.. Men jag hoppas, och tror, att det kommer bli bra ändå. Det måste det bli..!


Nu har det slutat regna. Jag kanske tar mig en promenix innan det drar igång igen.. Ska ringa Johan och Sofiapuddi och fixa en del.. Hmm, den här dagen kommer nog at gå ändå, även om jag inte har något speciellt på gång. Klockan är ju ändå 13.15 nu..! Let's go to  nightvision mode.


it feels so real

/b

Ovido - Quiz & Flashcards