Alla inlägg under februari 2011

Av beatrice - 27 februari 2011 18:42

Spännande gårkväll om man säger.... Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhheeehheeh..!


Nu sitter jag själv hemma och typ.. Längtar efter Johan. Längtar hem. Kommer förmodligen inte åka hem på flera veckor.. Jobbigt :(

Men. Nästa helg kommer förhoppningsvis Oscarprånx hit och eftersom finmiddagen med jobbet inte blev av denna helgen, blir den nästa. ..Så jag kanske överlever ändå.


Vad gör jag nu?

/b

MM

Av beatrice - 24 februari 2011 23:03

Man säger att det gått en vecka.

Jag förstår ingenting.


-


Det har gått två och ett halvt år. Femhundrafyrtiosju dagar sedan jag och Johan blev Vi. Det är länge, samtidigt lite. Det har hänt mycket på de åren. Saker som gjort oss, mig, bättre. Starkare. Jag är lyckligt lottad som har dig, min Johan. Du är min bästa vän. Jag älskar dig. Andra ord känns överflödiga.


love's devine

/b

Av beatrice - 22 februari 2011 21:45

Jag har sett den värsta bilden i mitt liv.

Den vägrar försvinna från min näthinna.

Verkligen det mest otäcka, vidrigaste du kan tänka dig.

Försvinn.



Sitter själv i lägenheten. Tillbaka i Oslo. Vet inte om jag gillar det riktigt.. Varken att vara tillbaka, eller ensamheten. Visst, det är nog bra att jobba, hålla sig sysselsatt.. Antar jag. Men  jag vill bara vara hemma. Hemma och andas.

Johan är på krogen med nån på jobbet och ser på fotboll. Jag saknar honom nu. Jag känner mig förvirrad. Sjukligt förvirrad.


Det är när man sätter sig ner och får en någolunda lugn stund,

som allt kommer över en.


palace and main

/b

Av beatrice - 19 februari 2011 13:17

Jag och Johan åkte hem igår, tidigt på morgonen. Det var extremt skönt. Att få komma hem till tryggheten på något sätt, när saker som hänt, händer, så vill man inte vara någon annanstans än hemma. 

Vi tog en fika efter lite trampning på stan. Det var gott. 

När Johan tog tåget till Sunne, tog jag bilen hem till mig och tillbringade några timmar med att läsa tidningen tre gånger, artiklar på nätet och liknande. Sedan kom Elin hit. Det var skönt. Att få prata om det. Allt. 


Imorse gick jag upp vid 8, termometern visade -20. Jag gick bort till Elin. Som förr. Det är det som är så skönt. Även om vi inte sets på så otroligt länge, jag har nog inte varit hemma hos dom på.... 4 år eller nåt, så är det ändå precis som vanligt. Det är en trygghet. 

Jag följde med ut till stallet där hon har sin häst, och vi var där hela förmiddagen. Vi red en tur, snön gick upp till knäna på hästarna på vissa ställen, stackarna..! Men. När vi kom travande där, på en lång raksträcka.. Trädkronorna hängde över vägen, snön glittrade av solens strålar. Vi pratade och skrattade.. Hela jag fylldes av energi. Det var en fantastisk känsla. 


Det som hänt här är så fruktansvärt, att jag inte kan förstå det än. Inte just nu. Men imorgoneftermiddag, då hoppas jag att den här förmiddagen kommer vara till hjälp..


guld värt

/b

vad

Av beatrice - 18 februari 2011 00:35

Det var en bra dag.

Men efter att Elin ringde, har inte allt varit sig likt.

Jag kan inte förstå det.


Jag fick ledigt från jobbet under helgen. Jag skulle inte klara annat. Måste hem. Hem till nära, till familjen, till dom som vet.

Det är sånt som händer andra. Inte mig. Inte oss.


Jag är helt slutkörd. Händerna darrar. Det är som jag skulle kört ett stenhårt fyspass. Ändå har jag inte gjort så mycket mer än jobbat lite grann. Huvudet dunkar.

Jag vill ta på mig min mysis och sätta mig på tåget nu. Nu på en gång.


var är ni nu?

/b

Av beatrice - 16 februari 2011 20:37

För några dagar sen insåg jag hur jävla tjockkkkkk jag blivit sen jag flyttade till Norge. Fick en jävla ångestattack och bestämde mig stenhårt för att verkligen äta bättre(typ inte tävla om vem som äter mest av browniekanterna, sluta käka en sjokoladebolle och kakao till lunch osvosv.). Jag var sjukt stolt över mig själv igår, för då var jag liksom... Duktig fortfarande(gött, det varade i två dagar, jiho!).

Men typ idag. Fan... Johan hade med två äppelkakebiter i vaniljsås hem från jobbet igårkväll, till mig. Inte jättesmå bitar om man säger. Så, vad gjorde jag idag när jag kom hem? Jo, jag smäller i mig en, det var ju faktiskt min, tänkte spara den andra till Johan, för att vara snäll liksom. Sen var datorn helt jävla cpmongo, så jag fick lite lätt utbrott här hemma i min ensamhet(duvet, sådär så man nästan börjar grina....). Så, efter det satte jag mig på Joahns dator, som funkade bättre, och pratade med Johannes på skype, blev gladare, men tyckte fortfarande lite synd om mig själv och åt upp den andra äppelkakan också. Oj daaahh, du fick ingen Johan. Hahahah, inte konstigt att jag blir tjock liksom!?

Det är faktiskt hemskt.

Så, jag lovar, imorn ska jag ut och motionera! Duttig kicka :)) Heeehehehhhh...

Okej. Jag funderar på att krypa till  kojs. Det är väl hälsosamt? Man äter inte iaf........ :)


/b

Av beatrice - 15 februari 2011 21:43

Skikkelig fint, det går ju så braaaa nu!


 x Hade en extremt bra helg hemma i Karlstad. Bara massa kärlek!

 x Kom tillbaka och hade en sjuktligt bra dag på jobbet igår, en måndag som går så bra är.. Bra, om man säger :)

 x Brabra cred på personalmötet idag, två poäng ifrån på Mr X, I G E N! Jag dör............ Eller så kan cappuccino dö.. HMM..

 x Pratade nyss med pappi som berättade att Norge har ändrat om, så man i n t e behöver skriva över sig hit efter ett halvår ändå. Jag säger bara, HUR NICE?

 x Jag fick lön idag.

Rysk kaviar på mitt fat, det går bra nu, eller vaaaad?

AAAAH, men förresten har jag inte ens kollat vad jag fått i lön, det är ju faktiskt sådär halvbra, heeeh. Lönespecen kommer väl om nån dag och min netbank funkar väl inte kan jag tänka. Jeg mååå sjekke det opp i morgen på minibanken... :) Min sista medarbeiderlön ju, jeeeey!


Okej, klockan är 21.57 Det betyder.. Godnatt. Behöver verkligen sovasova massa mer än vad jag gör. Och, jag jobbar på det. GREIT DA!


:)

/b

Av beatrice - 9 februari 2011 19:40

Nyduschad, nyäten och nyjobbad, hur bra är det inte då?

Grymt bra start på jobbddagen faktiskt. Jag och Evve fixade så thaa boss tyckte det var en av de finaste diskarna han sett. Hmmmmmm, pretty nice huh! :d

 Tänkte ju köpa ett par converse, som man hade hört talas om fanns på rean, men.. Ikkkke det, om man inte hade typ 46 i storlek.. Vilket jag förvånansvärt nog inte har. Tråkigt för mig :( Men.. Jag köpte ju faktiskt sneakers för några veckor sedan.. Guldsnören och grejer( i know, im going alabamaaaa!), så jag får väl nöja mig med dom för stunden.


Helgen kommer bli sweeeeet. Vi beger oss till backen och har det asbra. Ändå rätt gytt väl :)


/b

Ovido - Quiz & Flashcards