Alla inlägg under april 2009

Av beatrice - 2 april 2009 18:28

Jag vet inte varför, men plötsligt kändes allt bara jättebra.. Det är skönt :) Och tro det eller ej, men jag fick faktiskt beröm av den aldrig-glada-grafiskläraren idag om baksidan på mitt bokomslag. Det kan jag säga  dig, att det är inte dåligt det!

Schteeeeek vid MPC även denna dag. Jävla Ida som sa att det skulle snöa idag, baah. In my ass, det var ju 15gr när jag kom hem :D Grrrrrrreat! Efter skolan träffade jag Johan inne i stan. Han hade följt med sin pappa ner till sjukhuset. Han skulle dit på återkontroll eller vad det heter. Vi käkade lite på stan och njöt av solen, gåååått :) Sedan skulle jag hem och plugga, han till lilla farmorn. Dock har jag väl inte pluggat överdrivet mycket, men med tanke på att jag har en bokredovisning i engelskan i morogn kna det ju vara en fördel att läsa klart boken. Visserligen är det inte mer än 20-30 sidor kvar, men ändå..


AAAAHMEN sy saaaan vad jag giller vädret nurråhhhhhhhh.. Det är skönt :) Det vore fan att hitta på något med Ida och Fredrik i helgen. Det är rätt dåligt av oss att bara ses i stallet, trots allt ;o

Äh, nu behöver jag nog läsa ur den där boken. Hmmm.. Såg Johanna i nån tidning idag också förresten. Det var om officersprogrammet från Försvarshögskolan eller nåt sånt. Jag och mamma gillar bilden (y)


can you read my mind?

/b

Av beatrice - 1 april 2009 20:45

Till att börja med kan jag ju bara säga.. VILKET VÄDER VI HAR! :D ..Har haft i vilket fall. Hur som helst har det varit göööööött! Ett steg närmare sommaren. Stekt vid hörnet utanför MPC. Det är gåååååååått :)


Jag red ju idag. Eftersom det var asfint väder var vi ute i paddocken. Jag skulle egentligen ha Dandy, surponny.. Men Maria, som skulle ha Richo ville inte ha henne, så vi bytte. Riocha är ju hur mongo som helst i stallet men riktigt rolig att rida. ..Tyckte jag iaf till en början. Det var dretskönt att vara ute, vi tränade sluta, det gick riktigt bra. Vi skulle rida i sluta halva långsidan, ena kortsidan och andra halva långsidan i trav. De andra halva långsidorna och den andra kortsidan, galoppera på en volt och när det kändes bra och harmoniskt skulle vi ut på fyrkanten igen och fortsätta med slutan. Blablaaa bajsa ut lite onödig text. Hmmm.. Jag visste att Riocha är lite knepig och bara tvärstannar ibland.. Men jag fattade galopp,allt hade gått så bra. Mjaaaa, hon tvärstannade och började bocka ganska mycket när jag försökte driva henne framåt. Sen studsade hon med frambenen och gick mest bakåt när jag ville få fram henne. Bea blev arg, Riocha blev arg, Bea blev seriöst glaen för hon stog bara hoppade runt och gick inte fram över huvud taget. Det verkade som hon tog sats när hon backade och ställde sig fullt ut på baknenen. Otrevligt.. Man blir mest sur. Förbannade häst!  Hon ställde sig sådär högt tre-fyra gånger och sänkte mitt självförtroende ganska hårt, heeeeh. Gjorde seriöst allt för att få henne fram, men icke dah. Lurade på något sätt ut henne på spåret igen och fortsatte med slutan.. Ja, så fortsatte det resten av lektionen.  Ställde sig lite halvt på bakbenen, stegrade ordentligt, sprang baklänges(?), bockade.. Nej, det var väl inte jättekul?  Haha, fy fan, jag var så jävla irriterad efteråt så det finns inte ^^,  Men visst, det var väl lärorik i sig.. Men det verkar som det hör till? Förra våren när vi var ute i paddocken första gången hade jag Pajen och hon lekte ju rodeo med mig, så det kanske hör till? ^^, Massa tjôt och skvaller efteråt med Ida och Annika. Gött dahh :)

Det har varit en bra dag. Skönt.


Nu ska jag ta mig en glass och dega i soffan med papi. Efterlyst är bra.

Fan. Ett jävla ordentligt snack behövs nu.. Jag är ganska lessssssss på situationen. gkrjhgffdkmvdfDFDFM½!!!"#¤%& ungefär...?


it's just me and you.

/b

Ovido - Quiz & Flashcards