Alla inlägg under januari 2010

Av beatrice - 8 januari 2010 17:55

Go vecka.


Idag är en såndär dag man egentligen hade velat ligga nerkrupen i sängen hela dagen, med tre täcken över sig. Men ickkkkkke, jag och Carro vart visst väldigt duktiga och kämpade på i skolans härliga värld..! Klart!

Efter skolan träffade jag Oscarpånk och vandrade på stan en sväng. Trevligt att träffa lille gossebarnet, längesedan nu.. :/ ..Även om jag inte hittade något att köpa. As always ifs, men ändå.

Väl hemma blev de en kopp te framför brasan. Det finns inget bättre....!


Ikväll träffas vi lite tjejor och dricker öl(som riktiga karlar!!). Fast inte jag, men jag får vara med ändå. Det är rätt så ganska så snellt... Orkar inte med alkohol, så jag kör bil ist, inte så tokigt det heller. Mysigt att bara ses och ta det lugnt.


Blir skönt med helg nu. Haha.. Skolmotiverad!


give me something

/b


Av beatrice - 7 januari 2010 13:46

Som vanligt har man stor ångest, dagen innan skolan drar igång efter lov. Och som vanligt, är det faktiskt skönt att vara tillbaka. Det är på något sätt som det ska. Som det brukar i vilket fall. Trevligt att tjôta igång sig och höra på alla bravader från jullovet och framförallt nyår.

Men det blev ingen "hej och välkomna tillbaka! Här, ta en bulle" som det var förr. Jag antar att man har växt ifrån det när man går sista året på gymnasiet. Tråkigt, för det var faktiskt ganska mysigt. Hmm.. 


Grafisk kommunikation nu och Malle och S-dog kommer in och sveper runt med sina kameror. Paparazzar sönder oss i salen för nya bilder till medieprogramsinformationsbladen. DET VAR ETT KORT ORD! Och jag har ingen inspiration som vanligt.. Till uppgiften. Gör om en tidnings layout! Gött.. Självklart.. På en gång? 



make memories of us

/b

Av beatrice - 6 januari 2010 19:25

Lovet har gått för fort. As always.

Vad har jag hunnit med? Två vändor på stan, ett besök på gymmet, några jobbdagar... Och ett antal dagar liggandes i soffan, massa mat och slapppppp... Gött. Hmm. Faktiskt.

 

Det är sista terminen på gymnasiet. Sista terminen på.. Den "riktiga" skoltiden. Det känns konstigt. Och jag her inte riktigt bestämt om det kännd bra eller dåligt. Tja, egentligen är det väl både och. I och med att jag inte visat intresse för försvaret så kommer jag inte rycka in i lumpen. Och börja läsa på universitetet finns inte en chans i världen. Det kommer bli jobb. Antagligen. Men vart, när, hur.. Inte vet jag. Skolans värld är på något sätt trygg, man har ett ställe att gå till, fem dagar i veckan utan att bekymra sig om det. Om ett halvår kommer det inte vara så. Hmm.. Förmodligen kommer det lösa sig även då, och jag antar att man kommer ta det som det kommer. Men nu kommer det allt fler funderingar om.. Faktiskt framtiden. Men ja, det kommer nog att bli bra. Riktigt bra!

 

 

Idag blev det stormiddag med kalkon och hela köret. Tradition för mellandagarna. Den här årliga middagen och sommarens första grillning är det godaste man äter på hela året. Så är det bara! :)

I feel a weakness coming on

/b

Av beatrice - 4 januari 2010 12:38

Nyårsafton var... Enligt mig, hur jävla bra som helst! :D Bra folk, stämning på topp, efterlängtat på något sätt.

Och det som man inte minns, det har väl antagligen aldrig hänt.

Heter det inte så? Jag tycker man borde anförtro sig åt det mer än vad man faktiskt gör.. Det skulle lösa många problem. Jeeeeeees......!



Förra året var njutningens år. Och ja, det märks väl. För i år ska det bli hälsans år. Bättre mat och mer fysisk aktivitet, mer avslappning, mer konst av något slag som får en att må bra. Det passar väl bra när det är studenten och bal längre fram i år.


Idag är en bra dag. Jag fick ett nytt sim-kort till mobilen! Jiiihhhoooo! Mitt gick av någon anledning sönder i onsdags, hmmm....? Så ska jag förhoppningsvis till gymmet(hälsans år, hälsans år....), in till stan på MQ-rean och fixa nytt recept till ppillrena.

Och sen. Ja, då ska jag hem och dega i soffan hela kvällen.. Jag antar att det behövs i och med att jag ska jobba åt pappa imorgon. Gytt då.


everythings comes to an end

/b

Ovido - Quiz & Flashcards