Alla inlägg den 13 januari 2010

Av beatrice - 13 januari 2010 14:51

Ja, ganska konstigt är det nog faktiskt.

Jag blev kvar på mitt rum i timmar. Tanken var att jag bara skulle dammtorkat lite fort. Men jag blev kvar.. Läste gamla dagböcker, kollade igenom bortglömda lådor. Saker som påminde en om det som var. De känns som det var längesedan. Otroligt längesedan.. Men om jag tänker efter är det faktiskt inte mer än tre år sedan. Och.. Det är inte så mycket egentligen.

Jag hittade en grej. Som var din. Som du gav mig innan jag åkte iväg och vi visste att vi inte skulle ses på länge. Jag fick en sak av dig då, en sak som var din, en sak som skulle påminna mig om dig. Och det gjorde den. Och gör fortfarande.

Det var ganska gulligt. Vi hade det ganska gulligt ihop.

Konstigt att vi hade det bra då, var med varandra dagligen. Nu för tiden tittar vi inte ens på varandra. Jag vet inte om vi skulle hälsa ens om det kom till ett sådant läge. Det klart.. Att man borde det. Men jag vet samtidigt att det är någonting som skulle.. Jag vet inte riktigt. Det skulle nog bara vara konstigt, för vi har faktiskt inte ens tittat på varandra på.. Ett och ett halvt år eller något.


Livet är allt bra konsigt ibland.

Men den där grejen.. Den sändes till det runda arkivet idag. Sopkorgen. Det där som var.. Då, för tre år sedan, det är ett minne blott. Jag vet egentligen inte varför den där grejen har legat kvar i en låda? Konstigt även det.


Jag vet egentligen inte vart jag ville komma.. Kanske bara konstatera att livet är bra konstigt ibland.

Och en sak till.

Det är fruktansvärt vad bra minne vi människor har.

Helt sjukt.. Och visserligen ännu mer när man skriver en (otroligt)detaljerad dagbok. Haha.. Hur roligt som helst att läsa!  Jag borde seriöst ta upp det igen! ..Även om det tar en del tid. Grymt.


it's an ordenary world

/b

..

Av beatrice - 13 januari 2010 10:56

Seiöst.


Du dödar mig.

Av beatrice - 13 januari 2010 10:26

Projektgruppen bestämde att vi tar några timmar till projektarbetet på fredag istället för idag. Ganske skönt.. Men samtidigt hade jag inte särskilt mycket att göra direkt. jag menar, iochmed att jag fick VG i svenska B så struntar jag i att göra den där novellanalysen jag egentligen skulle ha gjort. Nu är ju ändå betyget satt. Och jag hade tänkte göra analysen idag eftersom vi var lediga. Men nej.


Jag ska nog städa mitt rum. Det behövs faktiskt........

Senare ska jag till gymmet och bränna lite flödande fett, hmmm..? Efter det ska jag träffa mamma på stan. Vi ska och kolla tyg och mönster till balklänningen! :D Joooooolllliiiiggggt :D Och väl inne i stan ska jag köpa den där mysdressen som ser så jävla skön ut, haha :) Kan vara gott att ha. Kanske att det är nåt kul kvar på rean också.  I bästa fall. Vi får se.


Nu sitter jag och njuter av Enya. Otrolig musik.. (y)


I wonder if it's just stardust?

/b

Ovido - Quiz & Flashcards