Alla inlägg den 23 mars 2009

Av beatrice - 23 mars 2009 18:10

Javisst, lite mediekommunkiationsplugg just för tillfället. Eller nej förresten, just nu är det ju faktiskt vilopaus. Funderar lite över metaforen till mulimedian som skulle varit inne för drygt en månad sedan. Om inte mer!? Bläää.. Så stör jag mig lite på att jag inte har lämnat in min lapp om min idrottslektion till Stefan  också. OCH så funderar jag lite över arbetsmiljön.. Och vi har matteprov nästa vecka och jag är fan skoltrött. Varje morgon frågar jag mig själv "måste jag verkligen gå idag? fatta vad länge jag ska vara där, eller..!". Det är faktiskt lite drygt. Visserligen är det inte så farligt när man väl är där, men mornarna är hemska.


Iiiiihh! Det här är läskigt! Förut när jag kom hem fårn skolan satt jag och funderade på om man kanske skulle ta och baka bullar, det var ju faktiskt jättelängesedan! :o Fatta vad gott med varma, nybakade kanelbullar och ett glas mjölk till.. Namn! Men såntdär kan man ju inte göra förutom påtyp.. Söndag eftermiddag, och det var längesedan jag var hemma på en söndag eftermiddag. Men ack så fel jag hade, uj uj uj! Mamma kommer hem, kokar lite kaffe och lullar runt här i köket vid mig. "Man kanske skulle ta och baka bullar idag, Bea?". Sånt här gillar jag! (y)

..Ville bara inflika det.


OOOOOOOCH så vill jag inflika att ett sött litet gossebarn kommer hit imorgon. Visserligen är han inget barn kanske.. Men nog är han både en gosse och söt, så jag låter det stå så! Dessutom fyller min nynorske, käre bror år imorgon. Vi säger grattis i förskott till den lurven som blir hela 21år gammal, uj uj. Puss på't säger jag! :)


it's ok by me

/b

Av beatrice - 23 mars 2009 09:55

Ännu en helg har gått. Det är måndag igen och jag har gått upp drygt två timmar tidigare än nödvändigt. Men tro mig, det är riktigt skönt. Senare ska jag ta cykeln till skolan.. Ha matte och multimedia, för att sedan cykla hem igen och plugga mediekommuniktion.. Det känns lite drygt att ha det där provet imorgon, men det ska nog lösa sig ändå.


Helgen har varit så jävla bra. Jag och min pussis tog tåget till honom i fredagskväll. Vi åt lite glass och satte på en film, som jag som vanligt somnade till. På lördagsmorgonen när älskling hade dragit upp mig ur sängen hade han dukat fram frukost och var sådär jättesöööt som bara han kan.. Aw :* Ecken kom och skjutsade oss in till Sunne. Emtarna skulle spela DM-match. Medan Johan, som egentligen borde sitta still med sitt dumma knä, sprang fram och tillbaka längs linjen för att följa spelet och ta kort, satt jag i båset med ett antal tröjor om mig och frös i 90min. Men det gick bra, dom vann ju trots allt med 5-1 :)

På kvällen orkade vi inte göra någon mat, så vi köpte pizza och godis och dret och åkte upp till Martin, treeevligt! ..Även om han mest sitter och spelar. Psshf. Såg på Robinson som var ganska tjåkigt faktiskt. Jag och Johan hade seriöst ätit så jävla mycket så, åtminstonde jag, bara ville spy. Mys, mehew! Senare kom Marcus och hämtade oss, så åkte vi hem och pussades lite mer innan vi somnade. ..Som vi gjorde hela dagen  igår också. Sov och vilade och sov och pussades. Baaaah, slapppt. Men skönt :)


Idag ska jag fan försöka och ringa Ronja. Det var mucho längesedan vi pratade nu ;o Typ, när jag var hos henne? Opa, ja det var längesedan.

Nej. Jag ska väl duscha nu, ringa och väcka den finaste människan som finns och sedan ta min svarta springare till skolan. Köss på't!


all I need is you

/b

Ovido - Quiz & Flashcards