Alla inlägg under september 2010

Mat

Av beatrice - 16 september 2010 16:41

Jag börjar bli sjukt trött på dethär.

Sover till fram på förmiddagarna. Trodde det skulle gå över efter två veckor eller nåt. Men ikke...... Hela dagen blir typ, förstörd. Störrrrrrrrrrrigt.


Jag (och Johan) var på arbetsförmedlingen idag.

Alltså.. HAHA!?

Även om det är något av det mest värdelösa jag någonsin hört talas om, så kanske man måste gå dit ändå tänkte jag. Liksom.. Bara för att.

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle uppleva mina fördomar till den graden, som jag faktiskt gjorde! Helt sinnes.. Det är bara ett stort skämt, precis som jag föreställt mig. Pratar med en som man skulle vara rent av dum i huvudet. Hallå, jag är inte hjärndöd bara för jag (av någon oförklarlig anledning) fört mina steg till tredje våningen. Herre.. Jag lämnar det där, helt enkelt. :)


Åkte hem.. Stekte pyttipanna. Typ enda saken(efter pannkakor) man bara inte får steka i olja. Den saken är ju säker. Lite ketchup på det så var lunchen gjort, lagom till halv fem. Går det inte nån repris på top model vid den tiden?

Känns ganska bra också att käka lunch(?) vid fem och sen middag vid sju. Gillar mat... Jag ska förresten fixa mat idag. Jooooooooooordens godaste! :) Pasta(skruvar, fast mycket större) blandat med tomater blandat med fetaost(eller mozarella) blandat med basilika. Lite ojla, balsamvinäger..... Grillad kyckling, kryddad med svartpeppar och vitlök. Man baaaaaa GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅTTTTTTT!!!!!! :) Frågan är ju om jag orkar grilla... NJA! Steker å sen i ugnen kanske. Jaja, men grejen var att det är sjukt gott iaf :)


Imorgon blir det lite golfspel. Johan får vara min keddy(hur stavas de egentligen?) så får jag träna lite på inspelen tills jag ska spela med Linnéa eller Benjy. KAN vara nödvndigt! :)


SÅ, stressigt schema nu.

*Åka till ica, handla typ mjölk och fil

*Borde verkligen damsuga huset(tar dock förbannat lång tid.. typ, en dryg timme!)

*LAGA MAT!!!!

*Dammtorka mitt rum.. Minns inte när jag gjorde det senast? +DET SYNS! -.-

..Detta innan Idol har börjat! Tre timmar.. Det är stressigt att inte ha nåt jobb... Åh, fan vad kasst :(


kiss

/b

Av beatrice - 15 september 2010 12:11

Efter en massa jobbsökande tog jag och Johan bussen(!!!!!) till Årjänk och Johans mammi. Eller ja, nästan Årjänk iaf. Fem hästar som trullar runt utanför husfönstret nu, två fölisar :))))) Hur söta som  helst, men eeeeeeennnnnoooorrrrrmmmmmaaaaa! Båda är knappt tre månader men ser ut som.. Ja, jag vet inte? :o Ardenner/shire-kosrning och thinker, sattteeeee!

MMMM och imorse vaknade jag av en missikiss som hoppade upp i sängen och ville gosa. Haha, jag tvingade Johan att stänga in missungarna på badrummet i natt. Jag skulle väl få hjärtstillestånd om jag vaknade mitt i natten av en lurvig grej i sängen, hmmm.... Men dom är så töta :)

Snart ska vi ut och riiiiiiiiiiiiiiiiidaaa :) Längtat! Jag och Ida åkte tillochmed till KRK i lörsdags bara för jag hade hästabstinens, haha.

Jeje, missi är på myshumör, sedan får jag nog fixa iordning hästarna :)


around

/b

Av beatrice - 13 september 2010 00:46

Idag har varit en såndär urtypisk söndag. Vet egentligen inte vad det är som gör det, det bara är söndag helt enkelt.

På eftermiddagen åkte jag, mamma o pappa upp till Sunne, för att gå fadderrundan. Haha, ja det där med långa fairwayslag är inte riktigt min grej om man säger.. Järnfem har jag inte slått med på flera år(undantag tre bollar på rangen) och med cobran blir det.. Rak höger, kort och gott! ..Nej, inte gott. Men i vilket fall fixade jag 18p på 9 hål och jag har grrrrrrrrrrrrönt kort OCH officiellt hcp; 36! Det känns ju rätt bra måste jag säga :) Haha fattar inte varför jag inte fixat detta innan.....?! Jejejejeje.


Imorgon kommer Johantovan hit, det blir mysipys.

Icke att förglömma under morgondagen är apoteket, köpa hårnpackning, druvan, lämna in leopardisskorna på lagning. Vafan är det liksom... Köpte skorna för typ en månad sen, när jag hade dom andra gången pajade blixlåset, men rövkul..?! :( ledsen bia alltså :((((


Förresten ahr det börjat gått upp för mig att jag faktiskt inte ska tillbaka till skolan mer. Aldrig mer gymnasiet. Hmm.. Ja, det känns ju faktiskt lite konstigt om man tänker ännu lite mer...


tack kent

/b

Av beatrice - 10 september 2010 11:13

MMM.  Kul att gå upp innan halv nio, för att åka till Johan.

..som FORTFARANDE SOVER, trots desperata försök att få liv i honom. Inge roligt. Snart hämtar jag vattenslangen?


Igår blev en fin liten fika med Emelie och Elin på Espresso house. Det var bra. Men jag är typ döv för förkylingen. Sätter liksom totallock i öronen. Inte Ok.


Nej. Nu har jag panik. Orkar inte med att gossebarnet ska sova mer. Hoppar på honom så han vaknar nu(kände nog att vattenslangen var lite väl over kill).


mm.

/b

-

Av beatrice - 9 september 2010 13:08

Jag har verkligen skittråkigt.






Imorgon ska jag iaf till golfbanan. Andra och sista lektionen för den gröna kortet, haha.. Det gick fort. Plus att en fadderrunda behövs också. Gå 9 hål och slå från 150m och har 5 slag på mig. Det kommer nog inte vara några större problem om man säger... Tydligen slår jag topp 10 längst av damerna på hela golfklubben. Haha, inte så dåligt pinkat när man inte ens har grönt kort än! :D


so long

/b

Av beatrice - 6 september 2010 16:16

Jo, visst, lite bättre mår jag väl än igår. Tror febern har börjat försvinna nu. Gott. Men det är ett jääääävla nysande..!? Vad är grejen??


Fråga mig inte vad jag har gjort idag, jag får ångest. Totalt verkligen. MEN. jag har ringt och pratat med Cathrine, hon fyller år idag och var på väg mot Köpenhamn. Hon åker till Costa Rica imorgon i typ.. Tre månader och jobbar. Eller, jag tror hon ska jobba? Nåt sånt iaf, prata espaņol och sånt!

Linnéa ringde också och vi tjötade en bra stund om i lördags, haahaha :) Blir bara glad, så sjukt kul :) ..Jaaa, och annat och sånt. Får försöka ta tag idet där med att spela lite golf tillsammans också. Förresten, på ta om det borde jag följa med upp till Sunne imorn och försöka fixa så jag kan ta det där grna kortet. Konsitgt ändå.. Spelat golf hela mitt liv utan att tagit grönt kort..? ;o

Ja. Efter jag och Linnéa la på fickjag ta tag i mig osjälv och göra de där negerbollarna jag snackade om igår. Jag kom aldrig riktigt igång om man säger så.. De är halvklara för tillfället. Har gjort smeten, som inte smakade så gott som jag trodde att den skulle, så jag har inte orkar rulla dom och haft på pärlsocker än. Man kan ju inte kräva för mycket, helt enkelt!


Nej, jag cill inte vara inne mer.. Bara för man är genomförkyld och grejer kan man väl inte tvinga sig själv att.. Ja, bara sitta. Får ta på mig nåt varmt och ta en promenix i saaaaaaaaakta mak och hoppas att ingen ser mig. Får helt enkelt gå en sväng i skogen.


get here

/b

MM

Av beatrice - 5 september 2010 17:35

Hela min kropp ömmar..

Alla muskler, alla leder, alla.. Ja, vad har man mer egentligen? :o

Det gör ont iaf.

Borde verkligen äta något, men vet inte vad det skulle kunna vara.

Jo förresten.

Två alternativ..

Antingen steka ett ägg eller göra negerbollar. För det är ju ganska lika väl?  Ja, jag får lure lite på't så får vi se.


Sjukt skönt att vara hemma iaf. Hatar att vara borta om  jag är bakfull eller sjuk, utan myskläder och allt liksom.. Sitter i mina gråa(ganska fula) mjukisbyxor, Gabriels gamla röda emiliotröja(som mamma hittade i nån av golfbagarna och har förmodligen inte varit använd sen han gick i 8an eller nåt), och ett par sjukt snygga strumpor i limegrönt. Är rätt nöjd med att jag tog tidiga bussen hem från Bäckströms. Fick dessutom en rask morgonpromenix, heeeeheee.. Skulle man varit rätt klädd och inte så ding i hövve skulle det nog vara riktigt bra.


Förresten, min faster tipsade mig om nåt högfjällshotell runt Lillehammer som sökte säsongsjobbare. Awwwwesome eller vadå!?:D Blir att kolla upp iaf, vore :)


Nja. Ska försöka fixa iordning lite krubb nu innan jag dör. ..Och reda ut toven som jag hittade i håret nu....... Fortsättningsvis ska jag,ärligt talat, platta håret varje gång jag ska ut. Om man säger som så att, min hår har en tendens att bli lite rotigt med alla de där lockarna..!


gillar

/b

:DD

Av beatrice - 5 september 2010 16:35

Hahahaha, alltså gårkvällen vad ju i världsklass! Totally! :D

Efter ha jobbat i tre timmar i Sunne(som för övrigt lär ha slagit försäljningsrekord för en lördag, Helene Tursten vad där å signerade) tog jag bilen till Karlstad, å bussen mot Långserud. Linnea å Carro hämtade mig å vi begav oss.

 Mot dimman helt enkelt.

Första gången jag var där ju(!!?!?!?), värsta herrgården, ascoolt, å djur å ladgugård å ja, rubbet. Hur mysigt som helst!

Lekte en massa lekar(mitt lag var så jääävla bra!) i kvällssolen, fick bruna skor istället för vita, myggbett, vinet flödade I guess. Jag lärde mig dessutom käka kräftor OCH SKALA DOM!!!!!!!!!!! ..Ja, iaf ta bort skalet på rompa :) Duktig sattteeee! Men det var ju sjuukt kallt, och idag är jag genomförkyld å har nog lite feber. TROTS detta faktum att jag tre tröjor på mig och Jacobs gamla bombarjacka  i vitkamoflage, PLUS en rätt shysst mössa från typ.. -93 hahahah :D Sjukt snygg iaf! Jo, men det hanns ju med lite(mycket?) bugg å grejer också å en massaaaaaaaaa... Sånt. AAAAA, men bästa på länge, den saken är ju solklar :D


Nej. Jag mår fan inge bra, jag. Förmodar att jag förtjänar det.. Kanske får lägga mig å sova lite till..  Huvudet är jämt littttttttte tjockt liksom. Å det skulle smaka så jävla bra med en cheeseburgare naturell nununununu!!!!


det snurrar i min skalle

/b

Ovido - Quiz & Flashcards