Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Idag

Av beatrice - 25 februari 2010 12:18

Förresten.

Dagen igår. Ja, den kunde väl knappast börja sämre. Usch.. Nåt av det jobbigaste och mest ledsamma som finns.. Bråk. Bråk bråk bråk.

Men. Ur alla bråk kommer någonting bra. Även denna gång. Kvällen kunde knappast bli bättre heller. Johan gick ner till ica, och när han kom tillbaka hade han köpt massa grejer och vi blev vänner och gjorde en tårta tillsammans, bara för vi är så bra. Och bara för vi faktiskt hade varit varandras i 1½ år. Vi tyckte ju att det var värt att fira en aning :) Och tårtan.. Den blev grym! :D

Och även om den där pojken går mig på nerverna ibland, och vice versa, så är han ju faktiskt den bästa jag har. Jag vill inte bråka och ha det dumt.. Men sånt kanske behövs. På något sätt. Av någon anledning. Bara för att kunna ha det så bra som vi har det, när vi har det bra.


Och inte nog med det.

Jag fick ett brev igår.

Från Pliktverket.

Det var lite konstigt tyckte jag nog.. Ja hade redan lagt ner lumpen. Trodde att jag var tvungen att ansöka om att få komma med. Men i brevet jag fick.. Ja, där stog det at jag har en preliminär placering som insatsgruppbefäl, beriden högvakt vid livgardet Kungsängen. Jag blev helt paff. Chockad på något sätt. Jag som faktiskt hade bestämt mig att jag skulle flytta till Norge efter studenten, börja jobba. Men helt plötsligt vänds hela min framtidsplanering upp&ner. Jag vet egentligen inte varför jag hade sopat allt som hade med lumpen att göra. Men nu tändes det igen.

Möjligheterna.

Jag ska ha bestämt mig innan 15 april. Jag vet inte... Riktigt vad det här kommer sluta. Det kommer åtminstonde bli ganska mycket grubblande på det kan jag säga. Framtiden står på något sätt på spel. För det kommer väl förmodligen bli en helt annan grej.. Om jag rycker in i november.

Det snurrar i min skalle, skulle man väl kunna sjunga just nu. Det skulle passa bra.


Jag och J sitter och kollar på reprisen från i nat Ryssland-Canada. Galen match! Vad fan händer, hahah..! Men vi ska nog in till stan och möta upp Johannes nu.


bounce

/b

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ö

Av beatrice - 3 juli 2013 01:30

Kommer hem. Mulet, blåser redigt och 17gr. Skönt med sommar ändå?! Efter fyra veckor utan träning, och sen gå på bodypump + löpning kommer jag förmodligen ha problem med att gå imorgon.. Jippppppi ...

Hap

Av beatrice - 27 juni 2013 01:15


Ll

Av beatrice - 18 juni 2013 23:39


grappen med rakkapil, de e kul!

f

Av beatrice - 16 juni 2013 12:13

idag. idag får jag min efterlängtade mjukglass med strössel. skulle bare mangle. efter en månad. tjat. skön kväll igår. haha.... hahah...   tre jobbdagar kvar till ferie. mmm. spaaaaania väntar. ...

H

Av beatrice - 6 juni 2013 21:54

Magen skriker efter godis. Choklad. Mjukglass, med strössel. Skinny bitch. Start helg. ...

Ovido - Quiz & Flashcards