Alla inlägg den 21 december 2009

Av beatrice - 21 december 2009 19:10

JÄSSSS, jag är cool för jag har körkort.

Ett körkort.

Haha... Bara för jag inte har hämtat det förrän idag.


Jag och Ronja var på stan och julshoppade lite. Grrrreat!


Nej, orkar inte skriva nåt för jag har såååååå joooliiiiggggggttttttt :DDD:D:DDdd

öööhh...jaaa....hheeee... beeeehheeeee.... hejdå!



when there's no where else to run..

/b

Av beatrice - 21 december 2009 10:46

Ja, jag hade väl en minst sagt spännande dag igår. Hmm..

Det började bra, gick upp, åt frukost med mamma, skulle åka till jobbet vid 12. Jag övertalade henne att hon skulle färga håret på mig innan jag och pappa skulle åka. Sagt och gjort. Fylla i lite blonda slingor, det borde väl inte vara sp svårt, även om mamma aldrig hade gjort det förut...

Här börjar den spännande dagen. Nej förresten.. En av de värsta och hemskaste i hela mitt liv. Jag menare det.

"Nej, nej.. Det här blir inte bra... Oj oj då.. Vi sköljer nog ur det.. Nuuu!!"

Och nej, det blev inte så bra. Kan man väl säga.. Jag började störtgrina,så klart. För på något sätt hade hårbotten blivit kritvitt.. Touch av gul och orange på sina ställen. Åh, fem min tills jag skulle till jobbet. Aldrig, det fanns inte en chans.. Jag blev hemma och grät och grät och grät. Gränt ännu mer och kände att mitt liv var förstört. Typ äääääåräötkewöjlkWDF.BSABSIEUY24Y32PU3RODNSAKJBF.A
SBF!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hjälpte mamma att julpynta hemma ist, det var bra. Slippa se mig i spegeln, göra nåt roligt, slippa tänka på det.. För du fattar fan int ehur jag såg ut. Resten av håret är ju mörkt/guldblondt. Vafaaan....

På eftermiddagen åkte vi till bergvik, köpte två nya färget. Jag ringde Johans mamma och fick råd om hur jag skulle göra..

Innan jag vågade mig på det, klädde jag och Gabriel granen, det var mysigt :)


Sen. Damndamndamdaaaaa.... Först en blond färg i botten som gjorde det til en lit snällare blondfärg, lite mörkare, den hårda vita försvann en aning. Sedan var det att skölja ur.. Blåsa.. I med den ljus ljus ljus bruna. Drog i, i tunna slingor och massa i botten så det kanske, kanske, förhoppningsvis skulle kunna neutralisera det hela en aning.

Det kunde ju inte bli sämre iaf :o


Lättnaden var stor när hret var färdigblåst och torrt. AMAGAAAAD...!! Det såg helt okej ut! Visserligen ingen färg jag skulle ha valt frivilligt, men nog den bästa man kunde få ur den här situationen. Åh herregud.. Hemska dag.

I vissa ljus ser det ut att skifta i rött, ibland i grönt, ibland bara blondt. Så jag vet inte. Det får nog bli ett besök hos svärmor så for hon finjustera det hela. Lite brunare i hela håret och sen blonda slingor i. Ja, det får bli så i mellandagarna antar jag.. :)

Slutet ganska gott, allting helt okej.


Min traumatiska dag, nu vet ni.

Idag blir det julshoping med Ronja, hämta mitt körkort och åka runt på Cathrine och Gustav. AAAhhhhh... Bra dag lär bli, inget hårfärgande idag skule jag tro... Hmmm..


it's a beautiful day

/b

Ovido - Quiz & Flashcards