Alla inlägg den 11 december 2009

Av beatrice - 11 december 2009 23:26

Jag är lika lycklig fortfarande.

Underbart!


Jag, Johan, Johannes och Daniel har nördat Idol ikväll, precis som alla andra. Vinnaren var väl given, men det kändes som ett måste trots allt. Mysmys :) Behöver sova nu. Snart.. Jag är helt slut i huvudet, i kroppen, i allt.. Sliten. MEN. Det är så jävla värt det :) Man ska aldrig klaga om man har fått körkort, heheeeeeeh :)


Imorgon ska det firas, self clear! Pluss att det är dagen innan lucia(och jobb......), så det är Selma som gäller. Det kommer bli grymt, och jag och Johannes kommer inte komma ihåg någonting på söndagsmorgonen. Lysande! Hmmm...


På söndag blir det rosa champagne hemma. Haha, jag sa att vi skulle öppna den när jag tog körkort, när jag fick den av Gabriel på min 18årsdag :) Bäst att hålla vad man lovar!



MEN JAG ÄR SÅ GLAAAD!

Jag kommer somna gott ikväll. Det är en sak som är säker :)


keep this fire burning

/b

Av beatrice - 11 december 2009 19:18

Ja men det är en så braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa daaaaaaaaaaaaag!

Jag kan skratta mig lycklig ända tills jag somnar, och hela dagen imogon och nästa vecka! Det känns så jävla underbart!


Jag vaknade imorse med världens magont. Jag gick upp, det vattnades i munnen, precis som det gör innan man spyr. Jag trodde helt seriöst att jag hade åkt på någon influensa. Jag fick nästan ingen mat i mig, mådde dåligt.

Jag var så otroligt nervös.

Antingen får jag körkort idag.

Eller så får jag det inte. Och det skulle vara ett så fett nederlag och jag skulle gå in i väggen om detta skulle hända.

Men på något sätt fanns det inte i min värld att kugga. Men ändå var jag så fruktansvärt nervös.


Jag och mamma körde in till stan i audin. Körde runt mot hammaröleden och viken. Det släppte lite när jag väl körde, men så fort jag klev ur bilen kom känslan fram igen. Jag sa hejdå till mamma vid Paviljongen och gick till Vägverket. Efter 10mins väntan kom en gubbe/man ut som hette Patrik. Vi pratade lite och han verkade... Snäll? Nervisiteten släppte totalt. Jag skulle köra en golf. Det var nice, vi har ju en likadan hemma.

Vi körde runt i Norrstrand, E18 mot Kronoparken, mot Alster i ett bostadsområde, tillbaka till stan på E18, mot Hammaröleden, förbi sjukhuset och tillbaka till Vägverket via Viken. Så fort vi kom tillbaka och jag parkeret sa han de gyllene orden....

Det här gick ju bra. Körningen är godkänd, Beatrice.


När jag ringde pappa började jag nästa gråta.

Sedan gick jag runt i stan som i ett töcken och bara log. Log log log log. Livet är bra underbart ibland.


Jag tog tåget till sunne för att åka till Johan. Pappa skulle sluta tidigt och skulle åka ut till stugan för att fixa i badrummet som han håller på att renovera.

Han fick följa med på premiärturen, ballt!

Jag släppte av honom i stugan, sa hej till morfar som skulle hjälpa till med rörmockeriet. Sedan åkte jag över till Johan. Hahahahah, SJÄLV! I BILEN!! Otrolig känsla.. Galet....!! :DD

Johannes var där, han visste om. Jag störtade in. AAARRHH, jag har körkort! Johan fattade ingenting, trodde inte på mig, han vart nog lite chockad. Trodde att jag skulle säga till innan jag skulle köra upp. Haha, neeeee....

Vi åkte in till Sunne, pojkarna gick in på systemet och inhandlade drickbart för imorgon. Sedan åkte jag och Johan till farmor och farfar, fikade och myste :)


Sedan åkte vi till stugan, hälsade på pappa och morfar och jag slocknade i soffan kl. 17.00 Sen när de skulle hem tyckte pappa att jag kunde ta bilen under helgen så jag fick köra lite, så det är gööööööööööööööööööött! :DD Shysst pappi :))


Jag är fri.

Jag har körkort.

Jag kan vara den lyckligaste i världen!

Fuck you körskolan som tyckte jag skulle ta minst fyra lektioner till, bläääÄäÄÄÄÄäÄäää...!


what a hallelulja moment!

/b

Ovido - Quiz & Flashcards