Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Det spelar ingen roll

Av beatrice - 29 oktober 2008 21:35

Jag åkte hem från Sunne idag. Har tillbringat några dagar hos Johan. Det är skönt med höstlov. ..Och lite snö imorse. Johannes har hunnit fylla 19år och vi var där och åt tårta. Mys! När jag åkte hemifrån tänkte jag "fy fan vad skönt det ska bli att komma hemifrån, jag orkar inte vara här mer". Ironiskt nog kände jag en enorm hemlängtan när jag satte mig på tåget hem. Det är så jävla konstigt. Det spelar ingen roll vart man är, vad man gör, det är aldrig nog bra. Varken för mig eller för dig, eller för dem eller oss. Eller för vem fan som helst. Än en gång kommer den där jävla tvåan upp igen. Hej nr2, jag gillar dig. Du räcker till, ibland. Men självklart bara när jag vill. Stämmer... Jag har lärt mig att det finns ingenting som spelar någon roll längre. Det finns ingen som orkar bry sig. Det blir som det blir (för att citera en slaffsig Tobias) och det är bara att acceptera. Energin är som bortblåst och jag har ingen aning om hur den ska kunna komma tillbaka. Jag vet inte ens om jag vill ha den tillbaka?

Jag står ut med allt. Jag gör verkligen det. Allt. ..Utom en sak. Tårar. Jag fattar inte att de aldrig kan ta slut? Helt ärligt.. När tar de slut? Och den där jävla klumpen i halsen. Bort! Försvinn! Det känna bara åt helvete nu. Och nej, det är inte bara för att Johan "glömde" eller vad fan det nu var som hände? :S Det är för allt. Allt det där som allt handlade om från början.


 Det spelar verkligen ingen roll. Jag har ingen motivation för det här. Orden hamnar inte rätt och jag har ingen ork till att försöka. Tankarna och förvirringen finns i det där jävla huvudet, ingen annanstans. Jag antar väl att det inte ska finns på något annat ställe än där heller. Psssh.. Jag gillar apati förresten.

Pojk. Det var en sak som fick mig riktigt lycklig. Ord som fick mig att känna mig som någon för dig. Kanske löjligt att några ord kan göra en varm inombords? Men jag behövde inte vara orolig, den känslan skulle vara som bortblåst idag. Vart befinner du dig? Vem är du, egenligen? Och jag vet att telefonen inte kommer ringa idag. Tja, jag antar att det är det enda jag vet. Resten är ett fett jävla frågetecken. Och jag tror i ärlighetens namn att du inte bryr dig. Jag tvivlar. Och jag är inte blind. Du kan väl säga till när det bara är du och jag? Jag minns det..

Jag hatar tårar igen. Fy fan.

Bryt ihop bakom slutna ögon så är allt som vanligt när man öppnar dem igen.



kom och lägg dig bredvid mig, min skatt.

/b

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ö

Av beatrice - 3 juli 2013 01:30

Kommer hem. Mulet, blåser redigt och 17gr. Skönt med sommar ändå?! Efter fyra veckor utan träning, och sen gå på bodypump + löpning kommer jag förmodligen ha problem med att gå imorgon.. Jippppppi ...

Hap

Av beatrice - 27 juni 2013 01:15


Ll

Av beatrice - 18 juni 2013 23:39


grappen med rakkapil, de e kul!

f

Av beatrice - 16 juni 2013 12:13

idag. idag får jag min efterlängtade mjukglass med strössel. skulle bare mangle. efter en månad. tjat. skön kväll igår. haha.... hahah...   tre jobbdagar kvar till ferie. mmm. spaaaaania väntar. ...

H

Av beatrice - 6 juni 2013 21:54

Magen skriker efter godis. Choklad. Mjukglass, med strössel. Skinny bitch. Start helg. ...

Ovido - Quiz & Flashcards