Alla inlägg under december 2008

Av beatrice - 6 december 2008 18:57

Det hade varit en massa fram och tillbaka om jag skulle med på den där festen i Bolticstugan. Jaojaa, jag följer med tänkte jag. Jag och Johan åkte in till stan. Fixade lite drickbart och han skulle tydligen hem.. Hade ändå ingen lust. Kände mig bara ledsen och orkeslös. Skör. Jag struntade i det ändå. Och dessutom ska jag tydligen jobba imorgon. Jag kan börja grina närsomhelst nu. För ingenting som jag vet om. Det är så förbannat jobbigt när det är sådär. Vart kommer allt ifrån? Försvinn.. Okej. Det kanske är lögn. Eller, en del av det iaf. Inte vet jag. Jag vet att jag förväntar mig en del. Tja, alldeles för mycket antar jag också. Det är därför jag blir såhär. Ledsen. Eller vad man nu ska kalla det. Jag ska sluta förvänta mig saker. Jag trodde faktiskt att jag hade gjort det också. Men jag hade tydligen fel. Av någon anledning gör jag det ändå, förväntar mig. Utan att jag egentligen tänker på det. Det verkar inte som tiden och lusten finns. Eller?  Och nu är jag hur orättvis som helst. Jag vet. Men jag antar att det är tillåtet att vara det ibland. Även om det är fel, för fel är det för det mesta. Det är därför jag inte säger värst mycket längre. Det är lika bra att vara tyst när allt man säger ändå är fel. Alternativt; ingen hör. Det är liksom inte kul längre.. Bestäm du så blir väl allt bra då. Och jag ska vekrligen inte ha några förväntningar på tiden efter nyår. Det kommer bli kämpigt för mig, det vet jag. Johan flyttar till Norge. Tydligen har han jobb nu. Inget jag visste säkert förrän idag. Okej. Och jag ska inte ha några förväntningar att blir blir som jag skulle vilja. För det blir det inte. Och jag hatar de där tankarna som alltid blossar upp när jag tänker på det. Och det är nu jag är rädd att jag faktiskt tror på mig själv. Kan det bli  så illa? Vi ska väl alltid vara vi, jag och Johan. Men tänk om? Han blir borta länge.. Även om han skulle komma hem veckovis så kommer det inte bli så. Det fattar väl jag med. Jag vet hur han kommer bli. Och jag vet ännu mer hur jag kommer bli. Hur jag kommer bli.. Ingenting. Och jag vet så exakt hur det kommer bli. Det gör ont i hjärtat.  Jag tror inte på det som kommer bli. Ärligt. Jag vill, men jag gör inte det. Och det gör ännu mer ont. För, jag älskar honom.


Ronja kommer hit och kramar mig snart. Ge mig kärlek.. Vi  tänder nog lite ljus, sätter på lugn musik och pratar. Den bästa vännen man kan ha. Äta lite glass och godis, blandat med att dricka te finns det nog en risk för också. Jag behöver prata. Tänka på nåt  bra. Höra lite skvaller.

Äh, jag förstår mig inte på mig själv. Egentligen är väl allt bra. Jo, visst är det väl det.. Men jag känner mig inte glad. Inte för fem öre. 'Behöver din svala hud..". Ge mig ett svar.


när jag blir grå, när jag faller,

orkar du för två?

/b

Av beatrice - 4 december 2008 20:23

Jag är inne i en kentperiod. På riktigt. Det finns inget annat. Jag vill inte ha något annat. Ligga i bastun, släcka lampan och höra kent.. Slummra till. Underbart. Spreciellt idag. Jag har känt mig orkeslös och trött. Har egentligen inte gjort merän att bara varit med mig själv och njutit av ensamheten. Den behövs ibland, även fast jag vet att det vore bättre om jag gick ut. Ensamheten finns även där. Det är då man kan koppla av som bäst. Sluta sig in i sig själv. Tänka. Fundera. Veta. Eller, det är väl så jag är. Är som jag är, när jag inte blev som jag skulle liksom.. [och JA ronja, det blé som det blé, HAHA!].

Satt länge och åt idag. Jag stekte vofflor till mig coh mina kära päron. Det är skönt att prata. Fast det var massa invecklat.. Räntor hit och dit, pantbrev, banksekretess och grejer.. Men jag tror att man lär sig lite. Det är säkert bra. Det tror jag, det. Och nu har jag kollat teater till på lördag kväll. Mamma och pappa ska gå tillsammans med Branzén. De kommer hit. Sikkert bra. Jag blir hemma. Med Johan. För han kommer nog imorgon.. Så jag antar att jag hoppar festen i Bolticstugan [där Linnéa tror att man blir våldtagen? HAHAH!]. Eller ja, vi får väl se. Inte pigg på något nu. Vi får se vart allt styrs åt.  Men det var ju trots allt längesedan det vart party för mig del. Det spörs, på Lucia blir det iaf, utan tvekan! :)


Sitter och pratar med Annika. Alias Zingolover, HAHAHA! Fulast i stan, efter mig :D Vi får ragga det där stallfolket och fixa våran filmkväll som har snackat om sedan i april? EEEEEH, breudar med bra planering. Men under jullovet. Det känns att det finns ett visst hopp? High School Musical, det ryktas! Vi och alla 12åringar, haha (y) I feel good.


Blebleble, jag ska lägga mig i soffan och sova. Jag är trött. Och överkänslig, eeh. Sömn behövs. Jag kan väl tänka mig att det blir sent imorn eller nåt. Ja, eller nåt. Ingen som vet.  Sov gott:*


Och när man hatar den man blivit
Och man föraktar den man var
Så finns det ingen Gud i världen
Som kan ge dig något svar
Förutom: Vi ska alla en gång dö

Av beatrice - 4 december 2008 13:39

Ärligt talat. Imorse var en död morgon. Jag trodde int ejag skulle komma upp ur sängen. Och de mörka ringarna under ögonen, ja de finns kvar vill jag lova. Svartare och djupare än någonsin. Bjeeeeeeeeeeeee. Men, efterosm jag redan är hemma fårn praktisken hinner jag väl med en liten tupplur på eftermiddagen. Grejt! Fan vad styggt egentligen, tupplur ens? HAHA! Jeyjey. Jag slutade 12 idag iaf. Vandra till stan och köpte kortisonsalva och började vandra mot Skårehållet. Mötte mamma på vägen, så jag följkde med henne och köpte en tröja till farmor och grejer. Mysipys. Sedan gick jag till Södra Råtorp. En liten promenix med nästan lite sol. Skönt. Sedan åkte jag hem och åt lite godis. Hej tjockis, jag gillerr't hårrt! Det är nog fint..

Och bara för det har jag egentligen inte värst mycket mer att säga. Bastu, dusch och en bra film att somna till låter väl inte allt för dumt? Jag torr bestämt att jag ska testa på det. Ananrs kan man ju gå ut och träna.. Men.. Eh, det börjar jag med en annan dag. Typ imorn eller nåt. Det spörs. Förresten, idag har jag lärt mig något nytt. Adekvat. Justdet! Utan att kolla i ordboken dah, mongobarn! Wääääääääh. Och nu har jag ätit upp en halv smörgåsgurkaburk. Jag är mätt.


don't be so quick to walk away

/b

Av beatrice - 2 december 2008 18:14

Ja, det är faktiskt så att jag har namnsdag idag. Till och med gubbarna på praktisken höll koll, och Johanälskling. Och tanterna på mammas jobb, och Linnéa. Och farmor och Annika. Mamma och pappa? Ha, inte :F Ojoj, vad händer med världen? Puss :*


Johan kom hit igår. Ärligt talat.. Det har hänt något med oss. En nytändning av något slag. Allt är bara så otroligt underbart. Jag har aldrig känt på det här viset förut. Det finns inget bättre än Oss. Johan, jag älskar dig. Och det är för alltid. Du minns ju vad jag skrev för lite mindre än 4månader sedan.. Du är inte som alla andra. Du är speciell. Och jag älskar dig. Och om snön är kvar till helgen så åker vi pulka i Bryngan, hah! Kuul :D Och Malle och Johannes ska med, javisst! ;)


Nu sitter jag här i min ensamhet.. Staind - Zoe Jane står på repeat. Julkalendern börjar snart, jag ska se! :D Missade det ju igår, bää! Idag får bli då :) Sedan ska jag och Ronjakonja gå en sväng i snöblasket. Sen sväng ner till ica skulle jag tro eftersom jag behöver lite pengar på mobilen, duvet. Gratis sms, duvet. Det är sånt jag gillar (y) Och förresten känner jag att det har varit dåligt med bilder på sistonde. Det är väl dags att ta med den där gula kameran som inte är stulen, på en promenad innom kort. Heeeeeeh! (a) Konstigt det där också.


blebleblee.. Det börjar om 15min. Jag behöver ut! Är tjock i magen, ajaj.. Äta för mycket. Jag säger ju det.. Blä. Vill bara påpeka att idag är en förjävla bra dag x) Puss på allt! <3


I always loved you

/b

Ovido - Quiz & Flashcards