Alla inlägg den 13 maj 2009

Av beatrice - 13 maj 2009 12:22

Jag.. Vet inte riktigt hur jag ska börja. Det har hänt en del sedan jag skrev senast. Det har hänt väldigt mycket. Visserligen vet jag inte ens när jag uppdaterade senaste gången, men.. Det ger sig.


Det hade laddats inför Malles 18årsfest hela veckan. På fredagen small det, bokstavligt talat. Jag, Johan och Ronja skulle åka ner tillsammans. Johan gjorde så vi blev seeeeena, jag blev stresssssad coh glömde både presenten och skivan till Malle. Dock gjorde det inte överdrivet mycket med skivan eftersom hon själv hade fixat en och senare på kvällen drog fram en hits for kidz från typ -99. Chill! Riktigt bra fest, härligt folk och sköna fylla. Massor av folk kom och plötsligt såg man personer från skolan och från andra ställen som man bara kände igen(eller inte kände igen) och man förstog att det hade kommit alldeles för många oinbjudna gäster.. Jag måste erkänna att jag var ganska mycket på lyset så jag kan inte komma ihåg ansikten och känslan som många pratar om.. Musiken stängdes av och Malle fromligen skrek att alla som kände henne personligen skulle gå ut till vardagsrummet medan resten fick stå kvar i hallen och skulle ut. Ut därifrån. De alra flesta drog.. Endel gled in i vardagsrummet ändå..

Bara några minuter senare stog jag och Matilda vid toaletten vid utterdörren. Rösterna i hallen lät otrevliga. ag såg första slaget. Johannes åkte in i väggen, jag skrek nog rätt ut. Matilda drog mig bakom hörnet och kramade mig hårt så ingan av oss skulle se. Jag vet inte om jag hörde dunsarna, slagen och skriken och allt från hallen och vardagsrummet, jag varpå något sätt i min egen värld. Vad händer? Jag drar mig från Matilda två sekunder och tittar ut i hallen. En kille hade dragit tröjan över huvudet på Johan,  och sparkade honom i ansiktet. Det svartnade för mig, jag minns inget mer än att jag skrek. Sedan stog vi ute, bakom en buske. Vi ville inte se något. Polisen kom. Äntligen. Vi träffade Johan, det var okej med  honom.. Vi gick in. Alex, Johannes och Peter hade blåklockor och blödde som fan. Blod var överallt. Patrik hade blivit slagen med en låda/bokhylla i huvudet. Massa var trasigt, det låg glassplitter i vardagsrummet..

Två blev tagna av polisen, resten stack. Fick hjälp med snabbaste vägen av de två tjejerna som hade tagit dit dom. En av dom är(trodde jag?!) en ganska nära kompis till Malle.. Hur går det ihop?

Väl hemma, på morgonen insåg jag vad som verkligen hade hänt. Och det hade kommit fram varför detta hade hänt. Alla vet. Det finns bara inte ord.

Jag är så fruktansvärt trött i huvudet av det här. Det är inte så att jag går och tänker på det hela tiden, men det finns ändå i bakhuvudet och gnager. Hela tiden.

Mina krafter är slut just för tillfället. Jag har ont i hela kroppen, halsen, huvudet, mensverk. Det dödar mig!!!!!!!!! ..Och jag körde in i en buske med bilen igår.. Haha, det var inte så bra.. Jag är hemma idag. Vilar mig lite, tar igen mig, hämtar nya krafter. Förhoppningsvis.


Nu ska jag sova.. Eller nåt. Jag vill inte vara ensam.

I will remember, december of love.

/b

Ovido - Quiz & Flashcards