Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av beatrice - 1 oktober 2009 21:30

Ja. Igår steg jag upp tidigt och åkte till Göteboeg. Väskan var fullpackad ja jag somnade direkt jag la mig i dubbelstena på tåget. Vaknade inte förrän först i Öxnered. Göööööööött... Cathrine mötte mig och hon badade väg mot Pliktverkets regionkontor. Jiiihhhoo! Träffade några andra som också skulle just, mönstra. Fick lite information och vi tjötade lite innan det drog igång. Det var ett datortest först med typ logik och vokabulär och grejer. Tog ganska lång tid... Sedan skulle jag till sjuksköterskan. Kollade syn och hörsel och färgseende och EKG och grejer.. Sen skulle jag tydligen göra styrketestet..!! Va? Jaja.. Fick lite ont i ryggen när jag gjorde det och fick en 2a. Tydligen var det ganska medel för tjejer. Jag var inte nöjd, såklart.... Två liksom.. Hmmm. Sen satt jag rövlänge och väntade på psykologen med dom stängde typ.. Vi drog iväg och käkade. Mucho trevligt folk, absolut! Sedan var det lite info igen... Sedan åkte jag till Cathrine, hon hade varit på Käringberge och väntat på mig hela dagen, haha :D Men ja, senare var det min tur att vänta på hnne istället.. Hon var iväg och sjöng i tre timmar.... Det var bara att lyssna och lära sig låtarna, höhöh..  Väl hemma myste vi med lite te och mackor innan vi la oss.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNU tidigare morgon i morse! Klockan ringde 06.20 Deeet är tidigt... Var på anläggningen 7.00 Mönstringen skulle dra igång 7.30 Upp till psykologen med några andra. Fattade knappt vad hon sa ens, haha, bröt hur hårt som helst :P Men ja... Det gick bra, så jag skulle till läkaren. DRYGT!! Jag satt fan när i 1½timme inna jag kom in.. :s Oc då hade det vari en annan mönstrande som sa till de där i recepionen.. Knepigt. Läkaren sa samma saker som sjuksköterskan igår, så det kndes jättevärt:)))) Men ja, sedan var det en cykeltur som stog näst på programmet. Nervöööööst... Gick riktigt bra ibörjan, men det liksom  blev pang-på-asjobbigt-på-en-gång sen :P Men fick iaf en a, vilket var medel för tjejer.. Skulle upp och snakcka med mönstringsförättaren.. Jag sa att jag ville rida och khan skulle leta upp en befattning han kunde sätta in mig i. Men för den beridna högvakten behövdes en 3a på styrkan och 5a på konditionen så det var för dåligt.. Han sa att han kunde höja mig på ena, men det skulle ju inte räcka ändå :( Han han, mönstringssnubben, tyckte att jag skulle göra om styrkan, för han trodde jag skulle klara att höa mig ett snäpp. Vi sprang ner till  rummet där maskinen är, han som hade hand om jägarprovet var också där och dom peppade mig som fan och gick igenom tekninken grundligt och... Sen var de bara att köre och ge gärnet! Så, det slutade med att jag fick en 3a i styrkan och 4a i kontidionen, men han höjd mig på den, så det blev en 5a. Gööööööööööött!!! SÅÅÅÅÅÅÅ.. Jag fick med en massa, massa papper hem. Det står som rubrik;  Du är lämpad för tjänstgöring i Försvarsmakten. Det känns braaaaa!! Befattning; GA848 Insatsgruppbefäl, Beriden Högvakt. How does that sound???? Inget bestämt än, men det verkar ju vara på god väg iaf! Måste anmäla intresse typ tre gånger eller vad det nu var och massa.. Se om jag kommer in. Men statusen just nu; det ser ljust ut! :))))


Feting glad, jag löööööver :D Detta ska firas ordentligt i hegen! Jiiiihhhhaa:D

Massa kärlek!

/b

Ovido - Quiz & Flashcards