Alla inlägg den 12 september 2009

Av beatrice - 12 september 2009 18:09

Det är så konstigt. Det var varit en superlugn dag. Klockan är drygt 18 och det är inte söndag. Det är underbart. Det här är en skön helg. Tidigare i morse åkte jag och mamma till mormor. Hon har kommit hem från sjukhuset. Hon opererades förra veckan.. När vi var där testade jag pälsmössor hon hade och kollade väskor, om jag hade missat någon, någon annan gång. Och visst hade jag det..!;o Med mig hem fick jag en rödrävsmössa och en brun läderväska. Jag gillert rätt skarpt:D

Väl hemma tog jag och mamma en långpromenix i skogen. Längesedan nu.. Alldeles för längesedan. Förr gck vi hur ofta som helst. Pratade lite skit och sprang lite. Inte längre.. Borde ta upp det igen. Det är skönt. Välbehövligt. Nu sitter jag här hemma ensam.. Det är ganska skönt det också. Sedan när päronen kommer hem ska mamma hjälpa mig att klippa av Burberry-trench coaten och sy till den. Jag fick den av farmor förra sommaren och har inte riktigt orkat att ta tag i den och fixa till den så. Hellång är inte riktigt min grej, så vi ska fixa så den går över knät och sy till ett skärp av det. Ja ja, men de blir nog bra.


Men fy fan vad jag njuter av att det bara lördag! Vet inte när jag kände mig shär avslappnad senast? Det finns tid till allt, behöver inte tänka på något. Inga krav och måsten, utan jag gör bara.. Vad jag känner för. Och deta varar i en och en halv dag till. Lagom.

Ibland är det skönt att vara själv. Jag älskade det verkligen förr; at få lite tid för sig själv. Att kunna sitta hemma i kvällningen och ha sig själv som sällskap. Det gav ro i själen. Precis som nu. Det var längesedan jag kände så. Det snaste året had ejag fått panik. Ringt folk, framförallt Johan, för att slippa höra tystnaden. Kände mig rastlös, ensam, övergiven.. Konstigt egentligen, hur det kunde vända. Jag hoppas den här känslan behåller sig. Det känns så. Det här kommer vara ett bra år. Jag känner det.. Verkligen, jag gör det.


keep this feeling

/b

Ovido - Quiz & Flashcards